Gå till innehåll

video gjord med jibkran


Jak00b

Recommended Posts

Ett ord räcker: Failure.

 

Tror eftersom de är så pass lätt kamera så har de lätt motvikt, något säger mig ifall ni stoppar på en 1-2kilostyngd fram och en bak så blir de nog myk stabilare, De riktigt bra jag sätt är med fetare kameror, ni ser ut att ha en litet panasonic.

 

Testa!

Länk till kommentar
Share on other sites

Problemet ni har med stabilitet är nog inte vare sig motvikter, konstruktionen i sig, eller ryckig rörelse. Det är helt enkelt materialet i den långa armen som flexar. Kan funka att sätta dit fler stöd mellan de två stängerna, som det ni har halvvägs ut, men annars skulle jag byta ut en av stängerna till något stabilare.

Ser ut att vara stålstänger i själva armen.

Testa i så fall att använda aluminium i stället. Långa stålstycken kan fjädra fram och tillbaka och ge en "vobblande" effekt då en rörelse startar eller stannar, medans aluminium är helt stumt. Det är inte bara för viktens skull som man gärna använder aluminium i proffsutrustning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...