Gå till innehåll

Omvandla text till PDF


jepser

Recommended Posts

Jag har skrivit mitt manus och ska nu omvandla det till en PDF fil, det näms ett program i FAQ för kolla mitt manus, men det funkade inte så bra, det skrev ut sida 1 i slutet på varje sida samt dokumentnamnet övers på varje sida. Så vad finns det för andra program...?

 

// jesper

 

kommer tråden låsas tro?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har skrivit mitt manus och ska nu omvandla det till en PDF fil, det näms ett program i FAQ för kolla mitt manus, men det funkade inte så bra, det skrev ut sida 1 i slutet på varje sida samt dokumentnamnet övers på varje sida. Så vad finns det för andra program...?

 

Openoffice som är gratis kan faktiskt exportera i PDF-format, men då är det ju en fördel om du skrivit manuset i det programmet. Ett annat gratisprogram är Pdf995(http://www.pdf995.com/). Själv använder jag SolidConverter som iofs ite är gratis men som å andra sidan också kan konvertera PDF till Word...

Länk till kommentar
Share on other sites

http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=9834

 

Där i tråden nämns flera olika programvaror om det var någon anna du läste i från början.

 

Annars fungerar ju pdf som en skrivare. Dvs att man kan välja pdf istället för sin vanliga skrivare när man skriver ut. I andra fall kan man konvertera direkt eller spara direkt som.

 

Hoppas du blev lite klokare :)

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe. Jag stötte på ett litet problem, när man öppnar Celtx, då start>alla program>celtx så trycker man väl på skapa användarkonto. Jag fyllde i allt och tryckte på "skapa konto" eller något liknande, då blev hen hel laddningmätera helt grön förutom kanske en millimeter kvar, det stod att den kntrollerade användarnamnet, efter en kvart hade inget mer hänt så det verkar som att det inte funkar, har ni stött på samma problem någon gång? Eller kanske vet hur jag ska göra?

 

// jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Det funkar fortfarande inte, när man trycker på logga in så händer inget, egentligen ska det komma upp så att man kan skriva in användarnamn samt lösenord. Men det händer inget, det är precis som att länken inte funkar... hjälp!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...