Gå till innehåll

Kreativa texter


audition

Recommended Posts

För ett tag sedan gick serien "Värsta språket" på svt. Jag tittade på varje avsnitt därför att det var jävligt fräckt redigerat.

Nu till min fråga.

Är det någon som vet hur dom lade in texter i i vissa sekvenser där texten var otroligt integrerad i bilden. En textrubrik som jag speciellt kommer ihåg är när en traktor med vagn som kommer körande genom bilden. På vagnen, som en last, står det med stora bokstäver - Värsta Språket - och texten ser faktisk ut som den är lastad på vagnen när den följer med i samma fart som traktor o vagn och t.o.m. guppar i ojämnheter i vägen precis som vagnen gör.

 

 

Förmodligen måste texten på nåt sätt varit "nästlad" till vagnen (i detta exemplet)

 

Är det någon som har de kunskaperna och har en aning om hur svt gjorde, och kan man fixa det själv tro?

 

Jag redigerar på PP 2.0 men har inte lyckats åstadkomma detta?

 

Nu går även serien "Världens modernaste land" rekomenderas för alla som vill kolla in ett fräckt och modernt sätt att redigera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...