Gå till innehåll

Benjamin Button - Bakom VFX


Danell

Recommended Posts

Jag tycker det ar intressant o se for just de jag tycker sag suspekt ut bevisas just nu att de ar helt 3D animerat, for jag tyckte det syntes i skadespelet pa Brad Pitt att det blev lite "icke mannskligt" i hur han blundar osv. som gamling.

 

Sen tyckte jag vissa scener som det pa baten ar for mycket, det ar visuellt vackert som mycket annat i filmen, men min hjarnan fattar anda att det ar 3D eftersom fotot blir lite for mycket HDR-liknande. Det ar en viss skitighet som finns som forsvinner, och den skitigheten behovs for att salja illusionen av verklighet.

 

Jag tycker det ar omojligt att dra paralleller mellan Forrest Gump och Benjamin Button, samma manusforfattare, Benjamin manuset var fardigt 94, samma typ av story och anvandning av special effekter. Men har sa ar Forrest Gump aven idag mycket battre i hur man lyckas fa specialeffekterna att forbattra historien. Nar det kommer till specialeffekter sa ar Forrest Gump min favorit, otroligt mycket som hander bakom kulisserna men inget som publiken marker. Aven nar jag kollat igenom exakt vad som ar trickfilmat eller CGI sa ar det svart att se det sen i fardiga versionen.

 

Mera Forrest mentalitet och mindre Button.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...