Gå till innehåll

Ljudet försvinner i Premiere Pro 2.0 när jag startar om programmet

Recommended Posts

Postad

Ljudet i mitt projekt försvinner när jag startar upp Premiere Pro 2.0, men det är där när jag stänger ner programmet. Ljudet är copypasteat från ett annat projekt. Ljudspåren är där, men "vågorna" är borta och det är ljudet med.

Mitt ljudkort: Turtlebeach Santa Cruz. Det intressanta är att ljud som inte är importerat från det andra projektet utan taget direkt från det captureade materialet fungerar

Postad

Jag kopierade ljudet i ett .prproj genom att markera det och kopiera det, och lade in det i ett annar prproj. Skilnaden var att det senare projektet är i PAL-format. Ljudet är direkt taget från captureat råmaterial.

Postad

Och materialet är inte flyttat på ngt sätt? Hmm... om jag fattar dig rätt öppnade det Projekt A1 och kopierade ett ljudklipp och öppnade projekt A2 och pasteade in det där? Copy/paste mellan projekt är en "odokumenterad" feature som funkar (egentligen en bugg...:) ) . Det kan möjligen bli problem med länkningen dock. Att det inte finns ngn vågform tyder på att PPro inte kan referera till filen som heter "ljudfilens namn.PEK". Om du importerar klippet igen och "kastar" bilden - funkar det då?

/Max

Postad
Och materialet är inte flyttat på ngt sätt? Hmm... om jag fattar dig rätt öppnade det Projekt A1 och kopierade ett ljudklipp och öppnade projekt A2 och pasteade in det där? Copy/paste mellan projekt är en "odokumenterad" feature som funkar (egentligen en bugg...:) ) . Det kan möjligen bli problem med länkningen dock. Att det inte finns ngn vågform tyder på att PPro inte kan referera till filen som heter "ljudfilens namn.PEK". Om du importerar klippet igen och "kastar" bilden - funkar det då?

/Max

Okej, det måste vara nån bug ja. Problemet är att det är en färdigklippt film så det blir MYCKET jobb att importera från råmaterialet. Finns det nån funktion i premiere som gör att den kan hitta ljudet till videon och lägga till det?

Postad

Ett sätt kan vara att stänga PPro, slänga alla Audio Conforming filer, slänga alla PEK-filer och sedan byta namn på mappen med materialet. Nästa gång projektet öppnas får du "peka om" de filer PPro inte hittar.

Alt. testa att importera projektet i ett nytt projekt.

/Max

Postad

Morin, jag testade att göra samma sak som du gjort och ljudet försvann här också. Jag hittade två sätt att få tillbaka ljudet på, Match Frame eller att helt enkelt välja alla ljudklipp i Program Panel, högerklicka på dom och välja Make Offline. I rutan Make Offline som kommer upp klickar man bara på OK. Högerklicka igen och välj nu Link Media och länka tillbaks filerna så skall du få tillbaka ljudet igen.

Båda metoderna kan vara knepiga och har sina för- och nackdelar. Vilken metod du använder beror på hur ditt Project "ser ut" men att välja Make Offline och sedan direkt efter det Link Media är det smidigaste i stora Projects.

Make Offline är smidigast men kräver att du har koll på var dina ljudfiler ligger på hårddisken.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...