Bam__Margera Postad 2 november 2006 Postad 2 november 2006 Morsning! Jag skulle göra en trailer här om dan och när jag importerade .avi filen och skulle lägga ner den i timelinen så fanns bara videospåret. Jag kollade på filen i programmet och ljudet var konverterat i mp3 format. Är det någon som har någon lösning på hur jag ska kunna få in ljudspåret i timelinen? 0 Citera
Max_H Postad 2 november 2006 Postad 2 november 2006 Vilket program det gäller kan ju vara bra att veta i sammanhanget... /Max 0 Citera
Bam__Margera Postad 2 november 2006 Författare Postad 2 november 2006 hoppsan, glömde bort det adobe premiere pro 2.0 är det vi pratar om här 0 Citera
Max_H Postad 3 november 2006 Postad 3 november 2006 Var det ngn form av DivX eller Xvid fil? Det finns vissa problem med dessa (tyvärr), lite olika beroende på version av DivX/Xvid... Vid importen av filen, drar audio conformingen igång )titta längst ner i högra hörnet - en lite grön "mätare". PPro 2.0 conformar allt importerat ljud som INTE matchar projektets inställning. /Max 0 Citera
Bam__Margera Postad 3 november 2006 Författare Postad 3 november 2006 ja, den var divxkomprimerad och det kommer inte upp någon mätare nere i hörnet 0 Citera
Max_H Postad 3 november 2006 Postad 3 november 2006 Då kan det ju vara så jäkligt att det inte funkar. Det kan vara fel decoder som väljs av PPro - har du ngt codecpack installerat? Eller är det "vanliga" DivX? Ska kolla med produkt-teamet om dom har ngt intelligent att säga. Men DivX är inte 100 procentigt i PPro... /Max 0 Citera
Bam__Margera Postad 3 november 2006 Författare Postad 3 november 2006 så vitt jag vet har jag inget codecpack installerat 0 Citera
Max_H Postad 3 november 2006 Postad 3 november 2006 Efter att ha läst posten tydligare... får du upp ikonen för att det är ett ljud/bild klipp i binen? Eller bara bildikon? /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.