Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Morsning!

Jag skulle göra en trailer här om dan och när jag importerade .avi filen och skulle lägga ner den i timelinen så fanns bara videospåret. Jag kollade på filen i programmet och ljudet var konverterat i mp3 format. Är det någon som har någon lösning på hur jag ska kunna få in ljudspåret i timelinen?

Postad

Var det ngn form av DivX eller Xvid fil? Det finns vissa problem med dessa (tyvärr), lite olika beroende på version av DivX/Xvid...

Vid importen av filen, drar audio conformingen igång )titta längst ner i högra hörnet - en lite grön "mätare". PPro 2.0 conformar allt importerat ljud som INTE matchar projektets inställning.

/Max

Postad

Då kan det ju vara så jäkligt att det inte funkar. Det kan vara fel decoder som väljs av PPro - har du ngt codecpack installerat? Eller är det "vanliga" DivX? Ska kolla med produkt-teamet om dom har ngt intelligent att säga. Men DivX är inte 100 procentigt i PPro...

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...