Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, för stunden kommer jag att använda en 21" F520 (5 BNC) och en 19" G420 (VGA) som datormonitorer vid redigeringen. Men eftersom jag inte fick rätt färgskala och kontrast senast jag redigerade, då med enbart en monitor så tänkte jag att införskaffa en teve vid sidan som ansluts med en S-VHS kabel (för det är den ända anslutningsmöjligheten som finns kvar på grafikkortet). För att därigenom få en större överblicksbild men också kunna färgkorrigera vid slutet av redigeringen.

Jag klipper i PP 2.0 och kommer att använda de två monitorerna som arbetsbord, vilket funkar utmärkt. Men hur ställer man in i Premiere att den ska skicka ut en signal till TVn som bara visar den högra panels bilden?

Stor tack!

Postad

Är "ganska" säker på att det inte går i DV-editing mode, men jag ska inte svära till 100.00% på det (har tyvärr inget sånt kort att testa med). I HDV mode går det däremot.

Bästa sättet är att gå firwire via en kamera eller D/A-konverter (Canopus, Dazzle, Pinnacle etc). Alt ett Matrox Parhelia kort.

/Max

Postad

Får titta närmre på ett Parhelia då.

Vilket kort skulle du förslå som ska stödja lösningen jag nämt,

men också ha PCIe som port.

Jag ska ringa runt lite och höra mig för, så får jag återkomma.

Tack

Hörde runt lite, och det verkar som om att det kommer bli svårt. Det går men med bristen kvalitet på videokvalitén. Men vad som går är att köra ut en Firewire till kameran som sedan kopplas med S-vhs till TV, därigenom ges den korrekta bilden, men på grund av möjlig slitage så blir det bara färgkorrigering på detta sätt för min del.

Ha det!

Postad

Tja,,, så länge du bara har kameran igång utan tape bör slitaget bli rätt obefintligt.

Matrox Parhelia är den som ger bäst bild via graffekortet eftersom den är "speciellt"

framtagen för ändmålet - såg på Martin Munthes senaste kreation via ett sådant

och det såg faktiskt bra ut - detta var dock progressive - ej interlaced.

(Filmen såg för övrigt COOL ut - ser fram emot att se den)

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...