studiog Posted November 1, 2006 Posted November 1, 2006 Hejsan ... Hade oturen att tappa sönder min kamera igår .. Den blev så trasig att den inte går att fixa .. Iofs så var det en gammal Sony DCR-TRV 80 men den funkka iofs rätt skapligt för mina behov.. Sitter nu och funderar va man skulle köpa för kamera .. Va tror ni om Panasonic NV-GS500 ?? Vill ju ha en me 3CCD och hyfsad zoom nu då man ändå köper nytt .. Eller va finns det för motsvarande kamera i samma prisklass som e värt o kika på ?? Tackar för alla svar .. Mvh Glenn 0 Quote
studiog Posted November 1, 2006 Author Posted November 1, 2006 Här inne visste dom inte mycket om DV kameror .. Hoppas det finns bättre sidor än denna ... 0 Quote
onid Posted November 8, 2006 Posted November 8, 2006 Här inne visste dom inte mycket om DV kameror .. Hoppas det finns bättre sidor än denna ... gs500 sägs vara den bästa kameran i den prisklassen. så prova den. 0 Quote
D_Odell Posted November 8, 2006 Posted November 8, 2006 Kan rekommendera den också. Har använt den som handkamera i mitt projekt som pågår under hösten. Och att den har manuell fokus ring ger en möjlighet till ännu finare bilder. Dock har den ingen hörlursjack vilket är en brist för min del. Men men, säkert bra i prisklassen. 0 Quote
Johankan Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 Hmm, jag har också sökt en kamera i samma prisklass. Det verkar som om GS500:an är den som gäller, fast den känns ju lite mossig. Funderar på Sonys HDR-UX1 eller HDR-SR1 som faktiskt verkar ha det mesta som behövs, fast naturligvis en smula dyrare. Om jag fattar det rätt så ligger GS500:an på 9893 kr för närvarande och HDR-UX1 på 12995 och HDR-SR1 på 12983. Det är ju lite olika tekniker på de häringa prylarna å det är ju skitsvårt att hitta något som verkar vettigt. Hur man än vrider sig så har man baken bak. Undrar vad Bergman hade köpt???? 0 Quote
fjordor Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 Dock har den ingen hörlursjack vilket är en brist för min del. Men men, säkert bra i prisklassen. det går bra att köpa en hörlursadapter på cyberphoto som man sätter i av-ut jacket. 55 kronor, så var det problemet löst. kan rekomenderas... 0 Quote
Paniko Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Kan rekommendera den också. Har använt den som handkamera i mitt projekt som pågår under hösten. Och att den har manuell fokus ring ger en möjlighet till ännu finare bilder. Dock har den ingen hörlursjack vilket är en brist för min del. Men men, säkert bra i prisklassen. Gå in på cyberphoto.se. De har en adapter så du kan koppla hörlur till din GS-500 0 Quote
Recommended Posts