Gå till innehåll

Utkast: Busshållplatsen


MovieMaker_87

Recommended Posts

Typ: Utkast

Genre: Drama/Kortfilm

Antal sidor: 1

Version: 1

 

Filmes innebörd: Vad jag vill få fram med filmen är att vi måste öppna våra ögon. Runt omkring oss händer ständigt saker och ting men vi har blivit så avtrubbade att vi i många fall låter det passera och bero.

 

 

Det här är en idé jag fick för ett litet tag sen och allt kommer att filmas i en enda tagning, i en enda vinkel. Utkastet är inte uppbyggt som ett manus, knappt ens i närheten kan det tyckas, men som det står nu så är det mycket för min egna räkning. Så att det står Förtext och Eftertext mitt i allt ihop måste ni inte kommentera - det är ju trots allt bara ett utkast ;)

 

Ge gärna lite tips om vad ni tycker om idén. Kanske även om nu har idéer om ifall någon av momenten i filmen skulle kunna bytas ut mot något annat, från vilka håll de olika momenten ska framföras ifrån och så vidare. Alla tips är välkomna. Och det är bara första utkastet så förvänta er inget storslaget här - vägen till perfektionism är låmng...! :)

Busshållplatsen.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

Väldigt bra grundidé tycker jag. Jag är själv entusiastisk filmskapare som hållt på ett tag med film, främst väldigt korta kortfilmer. Med mina mått mätt så är det en oerhört bra idé även om jag inte riktigt gillade allt. Till exempel så kändes det lite konstigt att samma "joggare" ska springa på samma ställe, i samma riktning ett antal gånger under en kort tid ganska orealistisk. För att inte nämna pansarvagnen. Hur ska du överhuvudtaget kunna filma det?? Men som sagt du är på god väg...

Länk till kommentar
Share on other sites

Okey, nu ska jag försvara mig lite här ;)

 

Grejen med pansarvagnen är just för att det ska bli överdrivet. Det ska självklart bli med hjälp av 3D (dvs om inte Överskottsbolaget har något på bakgården)

 

Det där med joggaren är jag ganska osäker på själv, det måste jag erkänna - jag vet varken in eller ut - om det kommer bli bra eller dåligt. Mer kommentarer om det tack - har annars för övrigt tänk att åka ut nästa vecka och själv spela in en liten snutt ut berättelsen för att se vad som håller och vad som inte håller...

 

Gomorrn allihopa förresten... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...