torrone Posted October 27, 2006 Posted October 27, 2006 Som rubriken lyder behöver ja tips på kamera som är bra till seriösa filmer? 0 Quote
Film smurfen Posted October 27, 2006 Posted October 27, 2006 Vill du ha bra upplösning eller? Isåfall kan du satsa på en XL-2 eller någon form av HDV kamera.:) 0 Quote
torrone Posted October 28, 2006 Author Posted October 28, 2006 Vill du ha bra upplösning eller? Isåfall kan du satsa på en XL-2 eller någon form av HDV kamera.:) Ja har hört att 32mm är bra till sånt? Stämmer det? 0 Quote
Film smurfen Posted October 28, 2006 Posted October 28, 2006 Japp, men det är dyrt med kamera, film och framkallning... om du menar en storfilms kamera asså. :) 0 Quote
MovieSwede Posted October 28, 2006 Posted October 28, 2006 Först och främst vilken summa pengar är du beredd att lägga? 0 Quote
torrone Posted October 31, 2006 Author Posted October 31, 2006 Ja har inte någon utänkt summa.. men max 8000 kr i veckan. Planerar att hyra istället för att köpa. 0 Quote
sound_front Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Hur många veckor inspelning är det? och vad menar du med 32mm? Du kan hyra DV/DVCAM, HDV & s16 även billigare 35mm kameror för dom pengarna. Men vet du inte vad du är ute efter så borde du kanske läsa på lite och sen hyra en HDV kamera eller liknande! Lycka till! 0 Quote
torrone Posted October 31, 2006 Author Posted October 31, 2006 En vecka borde räcka om man planerar väl. Tänkt hyra sony hdr fx1? Är det en bra kamera till film? tackar 0 Quote
sound_front Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 HVR-Z1E är lite roligare att jobba med! bättre ljud möjligheter m.m. Men kostar lite mer så klart. Till (video) är detta helt okey kameror! HDV formatet är inget jag föredrar! men det är förvånande bra! Men postproduktions mässigt är det skit! men det går ju att lösa! En vecka kan räcka! beror ju helt på vad man sysslar med! Det är kortfilm antar jag? 0 Quote
MovieSwede Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 z1 är bättre än fx1 fast om du har tid att vänta så skulle jag nog vänta på nya canon. Det dumma med att hyra är att det tar ett tag innan man lär känna kameran. 0 Quote
sound_front Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 Vet inte hur Canons nya är, Har inte så mycket koll på XL H1, men den är säkert helt ok! gillar inte riktigt canons videokameror annars. Lite väl plastiga och skumt utformade. Men det är bara smaksak! Jo fast så stor skillnad är det inte på videokameror här i världen! hyr man den så man har en dag för testfilmning så är det ju lungt! annars har man ändå en halvdag eller nått, att se över den! om man nu inte har plåtat med den innan. 0 Quote
kingen Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 Har du tid att vänta så kan du vänta på sonys v1e hellre..Eftersom du ämnar hyra kameror så är valet lätt! Välj sonyn om det finns tid!Prisskillnad i inköp är ju nåt som du under inga omständigheter berörs av som "rental" kund,minns det!! Sonyn kostar 10000+tusen mer vid inköp,det är investerade pengar,tro mig! 0 Quote
Recommended Posts