Jump to content

Recommended Posts

Posted
Vill du ha bra upplösning eller? Isåfall kan du satsa på en XL-2 eller någon form av HDV kamera.:)

Ja har hört att 32mm är bra till sånt? Stämmer det?

Posted

Hur många veckor inspelning är det? och vad menar du med 32mm? Du kan hyra DV/DVCAM, HDV & s16 även billigare 35mm kameror för dom pengarna. Men vet du inte vad du är ute efter så borde du kanske läsa på lite och sen hyra en HDV kamera eller liknande! Lycka till!

Posted

HVR-Z1E är lite roligare att jobba med! bättre ljud möjligheter m.m. Men kostar lite mer så klart. Till (video) är detta helt okey kameror! HDV formatet är inget jag föredrar! men det är förvånande bra! Men postproduktions mässigt är det skit! men det går ju att lösa! En vecka kan räcka! beror ju helt på vad man sysslar med! Det är kortfilm antar jag?

Posted

Vet inte hur Canons nya är, Har inte så mycket koll på XL H1, men den är säkert helt ok! gillar inte riktigt canons videokameror annars. Lite väl plastiga och skumt utformade. Men det är bara smaksak! Jo fast så stor skillnad är det inte på videokameror här i världen! hyr man den så man har en dag för testfilmning så är det ju lungt! annars har man ändå en halvdag eller nått, att se över den! om man nu inte har plåtat med den innan.

Posted

Har du tid att vänta så kan du vänta på sonys v1e hellre..Eftersom du ämnar hyra kameror så är valet lätt! Välj sonyn om det finns tid!Prisskillnad i inköp är ju nåt som du under inga omständigheter berörs av som "rental" kund,minns det!!

Sonyn kostar 10000+tusen mer vid inköp,det är investerade pengar,tro mig!