Hans Postad 24 oktober 2006 Postad 24 oktober 2006 Hej! Jag håller på att redigera ihop en konsert som är filmad. Jag har även en cd med låtarna. Det jag undrar är om någon vet hur jag rippar hela skivan som 1 wav-fil som jag sedan kan lägga på min film. Jag vill alltså inte ha en wav-fil för varje låt. Det går ju att lägga dom eftervarandra klart, men vore bra att ha det som en stor wav-fil med allt. mvh /Hans 0 Citera
Hans Postad 25 oktober 2006 Författare Postad 25 oktober 2006 poängen är att jag nu redigerar låt för låt. & därför går det bra att ha låtarna i separata wav-filer. Då alla låtar är redigerade vill jag lägga ut dom eftervarandra så de blir en film & inte 19 separata små videos. Att ha 1 wav-fil blir därför smidigast. Då jag lägger 2 spår efter varandra blir det konstigt nog ett litet hack. visst kan jag lägga en transition emellan, men jag tror du förstår varför jag vill ha det till 1 fil. 0 Citera
gorse Postad 25 oktober 2006 Postad 25 oktober 2006 Nu är jag kanske ute och cyklar, men kan man inte lägga 19 waw-filer efter varandra i ljud-timelinen i redigeringsprogrammet, och videofilmen på filmspåret? Vips är det en film med ett ljud? 0 Citera
Hans Postad 25 oktober 2006 Författare Postad 25 oktober 2006 Jo, det går, men svarade faktiskt på det i mitt tidigare inlägg: "Då jag lägger 2 spår efter varandra blir det konstigt nog ett litet hack. visst kan jag lägga en transition emellan, men jag tror du förstår varför jag vill ha det till 1 fil." 0 Citera
Hans Postad 26 oktober 2006 Författare Postad 26 oktober 2006 hitta tillslut svaret själv: Easy CD-DA Extractor -> Single file output 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.