Gå till innehåll

Två klipp ovanpå varandra


mysk

Recommended Posts

Ganska kassa överskrift men ska försöka förklara.

Jag har alltså en bakgrund som rullar i ett klipp sen vill ja ha ett till klipp ovanpå det. Te.x en person som pratar så ska det rulla en text tioll höger (eftertexter)

 

Är altså tre Klipp Underst en bakgrund som kör. Till vänster en liten ruta med en person som pratar. till höger en text som rullar. De två senaste skall altså ligga PÅ bakgrunden som täcker hela skärmen

 

Mitt problem är att när jag gjortl kippet med personen till rätt storlek så blir allt runt honom svart. Har provat med alpha men det fungerar inte eller så fattar jag inte hur man gör (mycket troligt).

 

Sökte på forumet men hitta inget så ursäkta om det har postats tidigare

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad har du för redigeringsprogram? Det enklaste sättet att lösa ditt problem är väl att använda PIP (Picture-in-Picture).

 

Vid några tillfällen har jag gjort en rulltext på halva sidan och på andra halvan lagt in ett par rutor med klipp som passar till den text som passerar just då.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad har du för redigeringsprogram? Det enklaste sättet att lösa ditt problem är väl att använda PIP (Picture-in-Picture).

 

Vid några tillfällen har jag gjort en rulltext på halva sidan och på andra halvan lagt in ett par rutor med klipp som passar till den text som passerar just då.

 

 

sorry jag använder premier pro. Hur anvädner man PIP?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...