mysk Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 Ganska kassa överskrift men ska försöka förklara. Jag har alltså en bakgrund som rullar i ett klipp sen vill ja ha ett till klipp ovanpå det. Te.x en person som pratar så ska det rulla en text tioll höger (eftertexter) Är altså tre Klipp Underst en bakgrund som kör. Till vänster en liten ruta med en person som pratar. till höger en text som rullar. De två senaste skall altså ligga PÅ bakgrunden som täcker hela skärmen Mitt problem är att när jag gjortl kippet med personen till rätt storlek så blir allt runt honom svart. Har provat med alpha men det fungerar inte eller så fattar jag inte hur man gör (mycket troligt). Sökte på forumet men hitta inget så ursäkta om det har postats tidigare 0 Quote
Pehrbau Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 Vad har du för redigeringsprogram? Det enklaste sättet att lösa ditt problem är väl att använda PIP (Picture-in-Picture). Vid några tillfällen har jag gjort en rulltext på halva sidan och på andra halvan lagt in ett par rutor med klipp som passar till den text som passerar just då. 0 Quote
mysk Posted October 25, 2006 Author Posted October 25, 2006 Vad har du för redigeringsprogram? Det enklaste sättet att lösa ditt problem är väl att använda PIP (Picture-in-Picture). Vid några tillfällen har jag gjort en rulltext på halva sidan och på andra halvan lagt in ett par rutor med klipp som passar till den text som passerar just då. sorry jag använder premier pro. Hur anvädner man PIP? 0 Quote
lilla_farbrorn Posted October 25, 2006 Posted October 25, 2006 Du lägger de klipp du vill ha ovanpå varann i timelinen och använder Scale och Position på de ovanliggande klippen för att få dem på den platsen du vill ha dem. 0 Quote
Recommended Posts