Morin Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Jag gör en film i Premiere Pro 2.0 och ska behandla bilden i AE 7.0. När jag söker på forumet ges tipsen att rendera filmklipp (varje scen i mitt fall då olika scener ska ges olika ljus) i Premiere, och sedan öppna dem i AE, bearbeta dem där och rendera ut dom igen, för att sedan ersätta dem i Premiere. Det här kan ju verkligen inte vara den smartaste lösningen? Jag undrar alltså hur man på smidigaste sättet överför filmen mellan programmen, och om man kan överföra hela premiereprojektet istället i AE välja på plats vilka scener som ska behandlas? 0 Citera
Ronnie Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Du kan klipp och klistra scener mellan PPro och AE. Har du Production studio kan du även använda Dynamic Link och rendera AE kompositioner från PPro. 0 Citera
jernby film Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Hoppsan. svarade samtigt som Ronnie. Han har rätt med att klippa/klistra och växla mellan programmen. Smartaste lösningen om du lär dej detta. Det jag hade tänkt var följande: Du kan importera hela din film i AE. Ha den liggande där i projektfönstret. Dra din film till compfönstert. Dubbelklicka på filmen i temelinevyn. Nu kan du ställa in den del du vill redigera genom att klippa der filmen. Rendera den biten. Du får en fil som som heter comp1. Gör samma sak med alla delar av filmen du ska ha effekter till. Sedan kan du i premiere antingen klippa in compfilerna eller lägga dom i video 2 spåret. Kan du göra som Ronnie säger, gör så. Det går snabbare. /nils 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.