xelon Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 Jag letar efter ett sätt att trådlöst sända live video från en dv kamera till min dator. Har sett såna trådlösa ljud/video sändare och mottagare. Men alla dom jag har sett så måste man ha strömkabel till sändaren, jag vill ha en lösning med batteri. Då dv kameran inte kommer stå still på samma ställe hela tiden. Finns det någon lösning? 0 Citera
Max_H Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 Intressant fråga... Beror ju på flera saker - fördröjning och kvalitetskrav. Alla system jag sett med batteridrift, och samtidigt har bra bildkvalitet och i princip INGA störningar, är för broadcastbruk är TOK-dyra. Men man kan ju ha ett enklare system för "titt" om det är det man är ute efter. Har sett några ganska billiga system för bevakning och annat som bla körs som "titt" av radiohelikopter-folk. Men de duger som sagt endast för titt eftersom störningar och bildkvalitet förhindrar annat. /Max 0 Citera
xelon Postad 13 oktober 2006 Författare Postad 13 oktober 2006 tanken är att det ska användas på en nattklubb. där videon kommer sändas live på en projektorn och ett antal tv apparater.. samt ska det spelas in på datorn och läggas upp delar av det på nätet. så kvaliten måste vara tillräckligt bra för detta, men det behövs ju ingen dvd kvalitet eller så *s*. 0 Citera
walfridson Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 billig lösning... men windows media encoder klarar att streama DV direkt. tv kvalite går säkert att få men projektor..? 0 Citera
xelon Postad 13 oktober 2006 Författare Postad 13 oktober 2006 program för att streama till projektor och så vidare är inga problem. utan problemet är hur jag löser den trådlösa sändningen från dv kameran till datorn. 0 Citera
Lasse_laser Postad 14 oktober 2006 Postad 14 oktober 2006 En laptop med wlan som är direkt kopplad till kameran och streamar via wm encoder, eller liknande, bör kunna lösa det. 0 Citera
xelon Postad 14 oktober 2006 Författare Postad 14 oktober 2006 lite jobbigt för personen som ska filma bara att bära omkring på en laptop på nattklubben ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.