filipg Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 Behöver hjälp! Hej förresten. Ska tanka in HDV-material från en JVC HD100 till Sony Vegas 7. Kameran dyker bara upp på datorn om jag har den på DV-läge. Ej i HDV läge? Vad ska jag göra? Har både Service Pack 2 och allt annat som ska behövas (tror jag?) Hjälp hjälp hjälp! //Filip G. 0 Citera
MovieSwede Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?t=45186&highlight=HD100 0 Citera
filipg Postad 12 oktober 2006 Författare Postad 12 oktober 2006 Ladda ner HDVSplit står det. Jag förstår inte. Jag har gjort det och inte hjälper det bättre..? Kameran dyker ju inte upp på min dator! Har sökt igenom hela internet och halva universum utan att någon vet.... 0 Citera
MovieSwede Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 Ställ frågan i den tråden så får du säkert mer hjälp. Kan ju vara en inställning på din kamera? 0 Citera
00Bengtsson Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 Samma problem dök upp för mig första gången. Jag kollade igenom inställningarna på kameran. Sen funkade det :) kommer tyvär inte ihåg vad det var som spökade :( 0 Citera
filipg Postad 12 oktober 2006 Författare Postad 12 oktober 2006 Samma problem dök upp för mig första gången. Jag kollade igenom inställningarna på kameran. Sen funkade det :) kommer tyvär inte ihåg vad det var som spökade :( Åh fan, skulle GÄRNA vilja veta vad det var! 0 Citera
jmalmsten Postad 12 november 2006 Postad 12 november 2006 själv så letar jag egentligen efter andra saker just nu, men eftersom jag nyss fått tillgång till en Sony HDV kamera... När jag skulle kopla in en HDR Z1E till datorn fick jag samma problem. Efter att ha läst manualen online så hittade jag att VCR-läget i kameran måste vara i HDV för att kunna upptäckas som en HDV-kamera. På den kamera jag har (helt annat fabrikat ja jag vet) sitter 2 små lampor bredvid dv-sladden, en för DV och en för HDV, när jag ska tanka ut HDV från kameran så måste jag få HDV-lampan att lysa, kan vara liknande på din. 0 Citera
Max_H Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Och kameran är "switchad" till HDV ut (har för mig att det sitter en sån vid FW porten)? /Max 0 Citera
filipg Postad 13 november 2006 Författare Postad 13 november 2006 Kameran var "switchad" till HD. Kollade inställningarna ett par hundra gånger också. Dock fungerade det när jag prövade på en dator med engelskt Windows xp. Vekrar so mdet var en drivrutin som saknades på mitt svenska windows xp (båda var pro-versionen). 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.