PetrisTetris Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 Hej! Jag har klippt ihop en liten film som jag tänkt att visa på ett bröllop på lördag (14/10). Problemet är bara att de bärbara datorer vi har inte har möjlighet att spela upp dvd (CD-rom-spelare finns). Någon som vet om det finns något gratisprogram att ladda hem för detta?! Tack på förhand! 0 Citera
Johan_hmm Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 Du kan ju alltig göra en Divx av filmen. Det funkar bra på datorer. Eller en MPEG4 eller likande. Sen är det ju bara att lägga den på en skiva och lägga på hårddisken. Har hörtalas om att man kan göra en DVD på en CD-skiva, med mindre kapacitet. En så kallade VCD. Men jag vet inte exakt. Har inte testat själv... 0 Citera
Dario Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 De flesta datorer (som har windows) med mediaspelaren installerad borde väl klara mpg-filer brända som datafil, VCD eller SVCD. Sedan kan man ju göra mini-DVD på en CD, men deras funktionalitet har jag dålig erfarenhet av. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.