DotStudio Posted February 19, 2004 Share Posted February 19, 2004 Hejsan filmare. Vad tycker ni att man ska ha för kamera/kameror när man spelar in sina små independent filmer? Jag funderade på två stycken Canon XM2. Men har ni bättre förslag så kom gärna med dom. Tacksam för svar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik_svedang Posted February 24, 2004 Share Posted February 24, 2004 Två stycken är ganska onödigt tycker jag om man gör spelfilm. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DotStudio Posted February 24, 2004 Author Share Posted February 24, 2004 2 stycken onödigt? Jag skulle vilja ha 3 men för mycket pengar. Det underlättar arbetet med 2 kameror istället för 1. Slipper ta om flera scener flera gånger bara för att ändra kamera vinkel. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Jo de klart, men svårare att ljussätta om man gör de. Men för nollbudget är de bara slöseri, då e de bättre att köpa nåt annat för dom pengaran. Dessutom är de ingesn spelfilm som spelas in med fler kameror samtidigt, de är mest för TVproduktioner. Anledningen till att man använder en kamera är just ljussätningen eller att de är nollbudget. I ditt fall är de bortkastade pengar om du inte har en jättestor budget förståss. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts