Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Vet inte om jag är på rätt tråd, men jag gör ett försök. Har letat efter denna typ av fråga på forumet men har inte lyckats hitta något svar.

Jag undrar om det är någon som har en lösning på mobiltelefonstörningar som går in i kameran, kan man isolera på något sätt?? Självklart kan man stänga av mobilen eller redigera eller lägga på ljud i efterhand.

Det är ju inte alltid som man är ensam utan det står kanske flera personer till som har sin mobil igång i närheten. Jag tycker detta är ett ganska stort problem och jag tror att det är fler än jag som råkat ut för detta?

Eller det kanske bara är att gilla läget! som sagt finns det någon lösning???

Mvh KDA

Postad
Eller det kanske bara är att gilla läget! som sagt finns det någon lösning???

Vad jag vet är det bara att gilla läget tyvärr...

Om någon har svar/lösning på problemet, utan att stänga av mobiltelefonen dock, så är jag lika intresserad som dig av det! :)

Postad
Om det är ljudet som störs så klarar en balanserad mikrofon bättre av att inte ta upp störningar.

Tyvärr så åker just störningar från mobiltelefoner glatt igenom även när man använder balanserade mikrofoner. Balanserat är bättre, men jag märker väldigt liten skillnad när det gäller störningar från mobiltelefoner mellan obalanserat och balanserat, tyvärr.

Postad

Att avstöra en kamera så att den blir okänslig för signaler från högfrekvent radiostrålning är svårt. Det gäller att "kortsluta" både de elektriska och magnetiska fälten runt den del som är mest känslig - troligen anslutningen mellan mikrofon och kamera. Elektriskt fält kan tas bort med t ex alumiumfolie men magnetiskt fält kräver ett magnetiskt material - t ex järn eller pulver av järn eller järnoxid. Det enklaste och bästa är naturligtvis att se till att det inte finns någon mobiltelefon inom några tiotal meters radie.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...