Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej. Första gången i ett forum här på Voodoofilim för mig. Går Rörlig bild A, B och C på gymnasiet (Medieprogrammet i Alingsås) och mitt projektarbete kommer således bli en film.

Genre: Action

Uppskattad speltid: ca 20 min

Jag tror att jag har skrivit i rätt manusform. Tacksam för synpunkter och kritik.

PA manus.doc

Posted

En snabb grej bara, önskar jag kunde hjälpa mer, men först lite saker som gör att jag tycker det är enormt svårt att läsa... Karaktärerna i Kikarsiktes scenen i början är bara omnämda som nummer vilket gör det enormt rörigt och svår greppat.. Benämn dem, även om de inte är viktiga, med namn eller attribut som, den tjocke eller något sådant. Så att man får ett bättre grepp om vem som är vem, lättare att läsa det så.

Kom inte så långt i läsandet men, kanske är till lite hjälp.

Posted
Hej. Första gången i ett forum här på Voodoofilim för mig. Går Rörlig bild A, B och C på gymnasiet (Medieprogrammet i Alingsås) och mitt projektarbete kommer således bli en film.

Genre: Action

Uppskattad speltid: ca 20 min

Jag tror att jag har skrivit i rätt manusform. Tacksam för synpunkter och kritik.

svårt att läsa

Posted

Jag läste bara halva första sidan och håller med de som sagt att det är svårt att läsa. Skriv det i modern manusform istället (utan en massa ointressanta kameravinklar). Det finns information här på sajten om hur man skriver manus.