Normen Posted October 9, 2006 Posted October 9, 2006 Hej. Första gången i ett forum här på Voodoofilim för mig. Går Rörlig bild A, B och C på gymnasiet (Medieprogrammet i Alingsås) och mitt projektarbete kommer således bli en film. Genre: Action Uppskattad speltid: ca 20 min Jag tror att jag har skrivit i rätt manusform. Tacksam för synpunkter och kritik.PA manus.doc 0 Quote
John Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 En snabb grej bara, önskar jag kunde hjälpa mer, men först lite saker som gör att jag tycker det är enormt svårt att läsa... Karaktärerna i Kikarsiktes scenen i början är bara omnämda som nummer vilket gör det enormt rörigt och svår greppat.. Benämn dem, även om de inte är viktiga, med namn eller attribut som, den tjocke eller något sådant. Så att man får ett bättre grepp om vem som är vem, lättare att läsa det så. Kom inte så långt i läsandet men, kanske är till lite hjälp. 0 Quote
oliva Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 Hej. Första gången i ett forum här på Voodoofilim för mig. Går Rörlig bild A, B och C på gymnasiet (Medieprogrammet i Alingsås) och mitt projektarbete kommer således bli en film. Genre: Action Uppskattad speltid: ca 20 min Jag tror att jag har skrivit i rätt manusform. Tacksam för synpunkter och kritik. svårt att läsa 0 Quote
Normen Posted October 13, 2006 Author Posted October 13, 2006 Okej. Men på vilket sätt? Utveckla gärna..? 0 Quote
vilcans Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Jag läste bara halva första sidan och håller med de som sagt att det är svårt att läsa. Skriv det i modern manusform istället (utan en massa ointressanta kameravinklar). Det finns information här på sajten om hur man skriver manus. 0 Quote
Recommended Posts