Gå till innehåll

Ett synopsis


big_evert

Recommended Posts

Jag tycker att historien är okej men saknar samtidigt något relevant. Jag tycker att du bör fråga dig vad du vill få ut med det här? Vad är det du vill ha sagt? Vad är det som skiljer din historia från andra? När jag läser väntar jag på att något intressant eller annorlunda ska dyka upp, men tyvärr gör det inte det. Jag får känslan av att du börjat skriva utan att ha historien klar för dig och efterhand kommit på vad som ska hända. Det blir, som du själv påpekat, för klyschigt.

 

Men det är bra att du skriver, det är ju först då man kan bli bättre. Fortsätt! Skriv mer. Skriv andra saker. Kasta. Skriv om. Och skriv om igen. Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för att du läste det! Vad jag vill få ut av denna berättelse vet jag inte. Jag vill bara skriva ett bra manus. det är allt. Vad jag vill ha sagt? Det jag vill ha sagt är nog att man ska ta livet på allvar och göra det som känns rätt.

 

 

jag har kommit på ett annat slut som jag tycker om mycket bättre

 

Ett tag efter skillsmässan får han reda på att han har fått en sjukdom som leder till att han kommer att dö inom en viss tid. Han finner ingen anledning att leva och så funderar på att ta livet av sig, men gatusoparen får honom att låta bli.

 

Viktor slår Emma och Anna. Emma är trött på detta sättet att leva. I skolan förvånar hon sin klass när hon läser upp en uppsats om olika sätt man kan ta livet av någon. Hon funderar på att ta livet av Viktor. Karl får reda på hur läget ligger till och ber emma låta bli. Karl försöker finna ett alternativ till Emmas idé.

 

En dag när Viktor håller på att slå Anna kommer Karl och skjuter Viktor. Karl åker fast och in i fängelse. Han har nu gjort något vettigt med sin sista tid i livet och hjälpt Anna och Emma till ett bättre liv, trots att det leder till att han får sitta i fängelse sin sista tid i livet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...