farlig Posted February 15, 2004 Share Posted February 15, 2004 Skulle gärna vilja få klarhet i detta med eftertexter.. Vilket program är det allra bästa för att få snygga rullande eftertexter? Premiere är fruktansvärt krångligt.. Finns det något annat alternativ? After Effects pratade någon om.. men vet någon hur man gör? Finns det några guider någonstans? Jag har googlat runt ett tag nu och hittar ingenting. Snälla.. jag behöver hjälp. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted February 16, 2004 Share Posted February 16, 2004 I Adobe premiere är det inte alls krångligt... Du skapar en ny "titel" och skriuver där in alla namn osv.. Sen lägger du till den i din timeline där du vil att den ska vara och längden. Sen går du in på "motion" för klippet. DÄr är det bara att välja start position utanför bilden längst nmer och "end " position högst upp utanför bilden... voila! Du har rullande eftertexten :P Det går ju att göra i AfterEffects såklart också. Samma sak där egentligen. Skapa en bild med alla namnen och det som ska stå i eftertexterna. Du kan ju även skapa det i AE direkt om du vill. Sen när du har det i en composition så är det bara att gå till början, placera texterna utanför bilden längst ner och sen klickar du på "Animation" längst upp och väljer där "Add position keyframe" Sen går du till slutet och placerar då klippet utanför bilden högst upp...viola igen! DU har rullande eftertexter, men den här gången genom AE ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Final Cut Pro har fått ett bättre textverktyg. Jag tycker den är bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jompa Posted March 7, 2004 Share Posted March 7, 2004 I vegas är det allra lättast. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ecketechboy Posted March 10, 2004 Share Posted March 10, 2004 Det är som orange säger jätte lätt i Premiere. infoga bah en ny title genom att högerklicka i vita fältet vid alla bins.... sen så kan du äh han har ju skrivit exakt hur man gör så.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts