taktikal Postad 3 oktober 2006 Postad 3 oktober 2006 detta är det jag undrar när filmen är klar och man skickar den till alla olika filmfestivalen i världens alla hörn. sen så visar det sig att några festivaler vill visa filmen. Kommer de då att köpa in filmen? jag menar. Får man betalt för att filmen visas liksom? 0 Citera
Andreas C Postad 4 oktober 2006 Postad 4 oktober 2006 Det brukar väl snarare vara så att man inte får betalt utan måste betala en avgift för att få delta i de flesta internationella filmfestivaler. Sen kan det ju hända att man har turen att vinna något pris i form av pengar eller stipendie, men att en filmfestival betalar för att få visa filmer har jag aldrig hört. Dock är det en del indie-långfilmer som blir "köpta" av distributörer på de större festivalerna som exempelvis Sundance. 0 Citera
taktikal Postad 7 oktober 2006 Författare Postad 7 oktober 2006 allright! nu har jag lite mer koll än förrut.. tack för svaret 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.