Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej :)

När jag ska banda in ett projekt så får jag upp ett felmeddelande som lyder "exception: audio/video is unexpectedly no longer coming into the system"

Någon som kan hjälpa mig?

Postad

avid xpress pro 5.5.3

kamera: canon mv 700

dator: acer aspire 1705smi

format vet jag inte riktigt... det är ju en dv kamera, och fungerar i skolan. Har precis fått programmet hemma så det är första gången jag provar det på min egen dator..

MVH

Monica

Postad

Du har valt rätt kamera eller generic dv device?

Kan du styra den alls?

Ser du i så fall ngn bild i fönstret?

Inbyggd firewire eller ett extra PCMCIA kort (om du kan kolla,

vilket chipset på firewirekortet)?

Kan du testa om det funkar i Movie Maker?

/Max

Postad

Min kamera fanns inte att välja på, så jag skrev själv in namnet. Men jag kan styra kameran i programmet (spola fram o tillbaka o så där) men jag ser ingen bild, den är helt grå. Inte ens svart..

Förut har jag använt pinnacle studio vid redigering, men nu har det programmet börjat krascha så fort jag börjar rendera så tänkte jag skulle använda avid istället. Men med pinnacle har det fungerat jätte bra hela tiden, förutom att det har blivit något fel nu förstås..

Jag har ingen aning om det där med firewirekortet.. =S

//Monica

Postad
Hej :)

När jag ska banda in ett projekt så får jag upp ett felmeddelande som lyder "exception: audio/video is unexpectedly no longer coming into the system"

Har du provat med en annan Firewirekabel?

Postad

om du i menyn där du väljer kamera har en rad där det står "Generic" ska du använda det o inte skriva in ett eget namn..

Postad
Har du provat med en annan Firewirekabel?

Problemet är att jag inte har någon annan. Funderar på om jag ska köpa en, men jag vet inte riktigt vart de finns att köpa..

//Monica

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...