EyeStar Postad 30 september 2006 Postad 30 september 2006 Hej :) När jag ska banda in ett projekt så får jag upp ett felmeddelande som lyder "exception: audio/video is unexpectedly no longer coming into the system" Någon som kan hjälpa mig? 0 Citera
Max_H Postad 30 september 2006 Postad 30 september 2006 Vilket program, vilken kamera, vilken dator, vilket format, har det funkat tidigare etc? /Max 0 Citera
EyeStar Postad 30 september 2006 Författare Postad 30 september 2006 avid xpress pro 5.5.3 kamera: canon mv 700 dator: acer aspire 1705smi format vet jag inte riktigt... det är ju en dv kamera, och fungerar i skolan. Har precis fått programmet hemma så det är första gången jag provar det på min egen dator.. MVH Monica 0 Citera
Max_H Postad 30 september 2006 Postad 30 september 2006 Du har valt rätt kamera eller generic dv device? Kan du styra den alls? Ser du i så fall ngn bild i fönstret? Inbyggd firewire eller ett extra PCMCIA kort (om du kan kolla, vilket chipset på firewirekortet)? Kan du testa om det funkar i Movie Maker? /Max 0 Citera
EyeStar Postad 1 oktober 2006 Författare Postad 1 oktober 2006 Min kamera fanns inte att välja på, så jag skrev själv in namnet. Men jag kan styra kameran i programmet (spola fram o tillbaka o så där) men jag ser ingen bild, den är helt grå. Inte ens svart.. Förut har jag använt pinnacle studio vid redigering, men nu har det programmet börjat krascha så fort jag börjar rendera så tänkte jag skulle använda avid istället. Men med pinnacle har det fungerat jätte bra hela tiden, förutom att det har blivit något fel nu förstås.. Jag har ingen aning om det där med firewirekortet.. =S //Monica 0 Citera
Max_H Postad 2 oktober 2006 Postad 2 oktober 2006 Och du har markerat för V+A+A för Video och ljud i capturefönstret? Vilket grafikkort har du (ATI eller nVidia baserat)? /Max 0 Citera
EyeStar Postad 2 oktober 2006 Författare Postad 2 oktober 2006 Ja, jag har markerat dem.. Jag har nVIDIA. //Monica 0 Citera
Rogge Postad 2 oktober 2006 Postad 2 oktober 2006 Hej :) När jag ska banda in ett projekt så får jag upp ett felmeddelande som lyder "exception: audio/video is unexpectedly no longer coming into the system" Har du provat med en annan Firewirekabel? 0 Citera
gus Postad 2 oktober 2006 Postad 2 oktober 2006 om du i menyn där du väljer kamera har en rad där det står "Generic" ska du använda det o inte skriva in ett eget namn.. 0 Citera
EyeStar Postad 2 oktober 2006 Författare Postad 2 oktober 2006 Jag har ingen rad där det står generic.. =/ 0 Citera
EyeStar Postad 2 oktober 2006 Författare Postad 2 oktober 2006 Har du provat med en annan Firewirekabel? Problemet är att jag inte har någon annan. Funderar på om jag ska köpa en, men jag vet inte riktigt vart de finns att köpa.. //Monica 0 Citera
ash Postad 2 oktober 2006 Postad 2 oktober 2006 du kanske kan låna en i skolan? onödigt att köpa ny om det inte är det som är felet 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.