gräddfil Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 Hur får man av lenshooden (plastbiten framför linsen) på en panasonic pv-gs400? den sitter stenhårt! 0 Quote
Vandraren Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 Om du håller kameran framför dig och har vridit linsskyddet så att ordet Panasonic står horisontellt, då ser du att på varsin sida av skyddet så finns det som "uttag" (jag vet inte vad jag ska kalla det) på skyddet. Pressa ihop dessa samtidigt så lossnar locket Ps jag ser att du skriver PV-gs400, om det är rätt skrivet så har du USA modellen och den spelar in NTSC och inte PAL. Jag antar att du vet det PAL modellen heter NV-GS400 0 Quote
gräddfil Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 Tack för svaret men jag menar inte skyddet/locket utan det som är inskruvat i gängorna. det är en svart rund grej och har ett retangulärt hål:P de som skyddar för sol eller vad det nu är. jag menade NV-GS400 btw 0 Quote
Vandraren Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 Det är ett solskydd och mig veterligen så går det inte att ta bort, det ska sitta där. Varför vill du ta bort det? 0 Quote
gräddfil Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 Ska man inte ta bort det när man sätter på ett objektiv/konverter? läste i manualen att man skulle ta bort det, fast jag är ju inte så superbra på engelska precis. vet du vart jag kan hitta en svensk manual? 0 Quote
Stefan_holst Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 Om den är samma som min kamera, jag har en NV-GS 140, så är det bara att skruva av det som ser ut som en fokusring. Jag är inte säker men jag tror att det enda som skiljer våra kamerors objektiv är att min kamera har 37mm och din är 43mm eller nått. 0 Quote
Stefan_holst Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 Ska man inte ta bort det när man sätter på ett objektiv/konverter? läste i manualen att man skulle ta bort det, fast jag är ju inte så superbra på engelska precis. vet du vart jag kan hitta en svensk manual? Jag har också läst att den ska bort. Det blir någon form av optisk störning annars. 0 Quote
Vandraren Posted September 29, 2006 Posted September 29, 2006 Jo den går tydligen att ta bort. Titta här http://www.pana3ccduser.com/article.php?filename=Using-Filter-Thread-Converter-Rings-with-the-Panas 0 Quote
gräddfil Posted September 29, 2006 Author Posted September 29, 2006 Tack så mycket Vandraren!! nu fick jag enkelt bort den:D 0 Quote
Vandraren Posted September 29, 2006 Posted September 29, 2006 Varsågod Det finns mycket info på dom där sidorna om Pana 3ccd 0 Quote
Recommended Posts