policy Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 okej jag knåpade ihop det hjär på en timme eller så men ge respons. Ska skriva en ny version nu eller nästa vecka... OBS inte helt korrekt utformat osv, men så gott som iaf. ska spela in så fort jag fått skådisar och ett fulstaändigt manus. har tyvärr inget namn ännu förslag? PS. om det inte är konstruktiv kritik så kan ni hålla era åsikter för er själva, men tar annars jättegärna imot åsikter:) ursäkta namnet på dokumentet MVH markus takaloprojekt arbete MARKUS TAKALO. RÖR EJ.doc 0 Quote
Bleckert Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 Ja du markus!... först och främmst försök att hålla dig till "standardmanuslayouten", blir mycket lättare att läsa och "se" historien framför sig då! Sen är det bra om du läser manuset ett par gånger efter att du skrivit klart det, finns en del felstavningar och syftningsfel som är väldigt iriterande när man läser. Tyvärr hittar jag ingen struktur i filmen. det händer saker i början som inte har något med slutet att göra! Vad är det för ställe han hamnar på? Vem är det som har kidnappat honom? Varför blir han mördad? Vad är poängen med filmen? Tänk på, när du skriver manus, att du ska ha en början, en mitt och ett slut! i början bygger du upp ett problem, i mitten förjupar du dig i problemet, i slutet löser man problemet (oavsett om det blir en bra eller dålig lösning)! Hoppas detta ska hjälpa dig och lägg gärna upp nästa utkast för granskning så kanske jag eller nån annan kan hjälpa dig med det! 0 Quote
policy Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 ursäkta borde kanske skrivit att filmen börjar nästan i slutet och berättar filmen. så att säga... alla vanliga scener är markerade med en * medans alla andra är saker han minns eller något sånt... ska kolla igenom manuset när jag kommer hem. Men tack för svaret:) Vissa av sakerna som händer är bara "temporära" lösningar ska hitta bättre sätt så fort jag kommer på det. MVH Markus 0 Quote
policy Posted October 4, 2006 Author Posted October 4, 2006 Har gjort om det ganska mycket och försökt formatera det rätt, finns mycket jag inte är nöjd med själv... Skulle vilja ha veta om det är värt att försöka arbeta på det eller ska jag trycka delete så att säga. Kom med åsikter. Gillar själv inte Uteliggarens dialog eller Johns/XXX reaktioner på saker och ting. Hur ska jag förbättra det? Slutet dåligt? MVH markusMANUS 2.doc 0 Quote
Recommended Posts