Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Låt oss säga att jag har råformatet i X antal GB (förmodligen satan stort iaf) och vill ha resultatet i den kvalite så att jag kan sälja den. Har redan gjort en DVD som vi komprimerade ihop på en 4.7 GB skiva och blev i formatet DVD-R.

Vi är nu ute efter att kunna leverera en DVD med mkt bättre kvalitet och användbar i alla dvd-spelare som en köp dvd är!

Hur går jag tillväga, vilka företag kan hjälpa mig o vad kostar det?

//Nismo

Postad

Har du planerat att lämna in filmen för redigering och sedan med nytt fodral m.m ? Massproduktion ? Detta kostar. Eller vill du göra göra hela processen själv ? Du har ju gjort en DVD. Formatet DVD-R kan spelas på alla DVD-spelare (om inte någon här har en annan uppfattning )

Finns säkert många här på detta forum som kan göra det snyggt och ge dej ett pris.

Postad
Låt oss säga att jag har råformatet i X antal GB (förmodligen satan stort iaf) och vill ha resultatet i den kvalite så att jag kan sälja den. Har redan gjort en DVD som vi komprimerade ihop på en 4.7 GB skiva och blev i formatet DVD-R.

Vi är nu ute efter att kunna leverera en DVD med mkt bättre kvalitet och användbar i alla dvd-spelare som en köp dvd är!

Hur går jag tillväga, vilka företag kan hjälpa mig o vad kostar det?

//Nismo

Kontakta Lollo på Tapeman / http://www.tapeman.se / som kan hjälpa till med hela kedjan från kodning, authoring, omslag, samt tryckning av omslag och pressning av dvd. Små serieri kan också brännas, men det fixar du ju själv.

Du har en del info på deras hemsida, men mera kan du få om du kontaktar honom direkt.

Postad

Ja tanken är ju att klippa och redigera filmen själv, samt göra omslagen och köpa fodralen, sånt kostar ju inte så mkt, men vill ha hjälp med just distributionen av att få filmen på en "riktig" DVD.

tack för tipset ska kolla in den sidan!

Tomas

• 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...