Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan, har skaffat mig Sonys HDR-HC3e.

När jag Fångar in filmen från kameran till mitt redigerings program så blir det nått fel på Ljudet, det kommer inte med och hackar.

Och bilden är seg, hackar ibland, jag undrar hur jag ska uppgradera datorn för att det ska funka, jag har en Packard Bell 2.6 Mhz och 1024mb i ram, vad ska jag uppgradera???

Postad

Vilket program använder du för att fånga videon?

Du borde inte behöva uppgradera din dator, men eftersom din videokamera spelar in i HD krävs det ganska mycket av datorn. processorn är kanske lite svag. För det första är det endast 2.6 GHz Intel processor och för det andra så är det en märkes dator (Packard Bell) och märkesdatorer är ALLTID sämre än datorer man köpt komponenter enkilt till, även fast det är samma klockfrekvens etc. Använder du USB när du fångar videon? Testa FireWire! Har hört att det ska bli bättre då. RAM minnet har du tillräckligt med, skulle jag tro. Men jag är inte säker. Se till att du stänger av alla andra onödiga programmedan du fångar videon. Och om du har flera hårddiskar som går via USB kan det vara så att om du använder USB vid fångningen så är USB hårdiskarna ivägen och använder en liten del av dataströmmen som går genom kabeln. Testa koppla ur dem iåfall.

Postad

är det i redigeringsprogrammet de hackar eller sen när du expoterat ut filmklippet?

För i redigerings programmet är de inte konstig att de hackar för de är ju hdv den spelar in i.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...