Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag importerar en ljudfil som är 10 sekunder lång till premiere pro 1.5. När jag lyssnar på filen i mediaspelaren så spelas helan filen upp. Men när jag importerar den till premiere så klipps de sista två sekunderna bort.

varför? filen är i .mp3-format, men jag har prövat med andra ljudfiler och då går det bra men med vissa så klipps slutet bort. Konstigt! Jag har aldrig varit med om detta tidigare. Är det någon inställning som måste ändras?

Hjälp mig snälla innan jag blir galen!

/F.

Postad

Prövade att göra om till både wma och wav men premiere vill inte importera sådana filer. vad gör jag nu då?? Helknäppt det här.

Är det nån som har en lösning eller åtminstone tror det så svara är ni snälla!!

/F.

Postad
Är det nån som har en lösning eller åtminstone tror det så svara är ni snälla!!

Tumregel:

Använd aldrig komprimerade ljudfiler, dvs mp3, wma. Använd okomprimerat ljud om du vill undvika problem i PPro, tex .wav. Se också till att använda ljudfiler med samma bit-rate och samplingsfrekvens som det Project du jobbar i har, tex 16bit 48Khz. Avviker man från det så nästan ber man om problem faktiskt. :)

PPro kan importera .wav utan problem, så du måste ha gjort något fel när du konverterade.

Postad

Jag har fixat det. Tack för hjälpen!

Det fungerar nog med både wav och wma. Jag gjorde fel. När jag gjorde om mp3-filen till wma på ett annat sätt så gick det bra utan att slutet av ljudfilen klipptes bort vid importen. Problemet är det som du beskriver Rogge. Projektet är i 44.1 khz och annars brukar jag alltid ha 48 khz (tror jag det är). Det var ju därför som jag inte stött på problemet förut. Men nu har man lärt sig en sak till.

/F.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...