Jump to content

Princess - Dansk animerad film.

Recommended Posts

Posted

ooohkej..... haha... definitivt en film jag tänker försöka se på bio:D Faan att danskarna ska hinna före oss nu igen och göra en lockande animerad långfilm... :(

Men jag räknar trailern som skitbra eftersom den fick mig att förbise det för mig obegripliga danska språket... (säger en som tycker att japanska är begripligt... ;))

EDIT:

nu när jag tittar efter så står det ju att han gått vidare till nästa projekt och att princess gått väldigt bra på försäljningarna... men var fan kan vi svenskar höra om den?

Posted

Hittade den via en länk på aintitcool.com. Där stod det att det var en svensk film =). Men redan när jag läste beskrivningen av den så förstod jag att så kunde inte vara fallet, och när jag klickade på länken så fick jag rätt =)

Jag menar en svensk animerad film, som påminner om Taxi Driver och Leon, vad är oddset?

Nej, danskarna fortsätter att spotta ur sig mycket mer intressant film är svenskarna. När det gäller Sverige så bara väntar man på nästa film som handlar om en person som kommer tillbaka till sin lilla stad efter ett tag inne i storstan. Eller nästa Wallander, Beck eller Van Vetereen. Så kul är det.

Posted
När det gäller Sverige så bara väntar man på nästa film som handlar om en person som kommer tillbaka till sin lilla stad efter ett tag inne i storstan.

KRAFTVERK 3714 är iofs en intressant (och fräsch) variation på detta svenska tema. SÅ SOM I HIMMELEN möter TWIN PEAKS :)

Posted

Kraftverk 3714 har jag inte sett, men du är den första som säger positiva saker om den. Ska garanterat ge den en chans någon gång.

På tal om Princess så mottogs den mycket väl på Toronto-festivalen nyligen, men den kommer tyvärr inte få en så stor biorelease där borta, pga av allt våld och sex. Jag kan knappt vänta på att få se den.

Posted
Kraftverk 3714 har jag inte sett, men du är den första som säger positiva saker om den.

Ånej! Det är jag inte! Se bara alla positiva omdömen på Discshop.se. Omdömena ser ganska lika ut på andra sajter också. Filmen har fått ett gott mottagande utanför landet med.

Det är inget mästerverk, men en klart intressant film som inte kan avfärdas. Något av en oslipad diamant...