Creator Postad 16 september 2006 Postad 16 september 2006 Detta meddelande har börjat komma upp på min kamera nu efter snart två års användning. Problem: För en tid sedan när jag skulle kolla igenom mitt material började det komma upp fem sex tjocka ränder (ibland svarta, ibland delar av föregående bildmaterial) med jämna avstånd på LCD-skärmen. Denna defekt fortsatte in i datorn vid exportering. Jag har en lösning, en opraktiskt sådan; jag spelar framåt till slutet av bandet och sedan spelar jag bara in (Record mode) nån sekund på bandet. När jag sedan spelar tillbaka är ränderna inte där längre. Det andra problemet, som jag märkte under filminspelningen igår, är att nu verkar ränderna FASTNA på det INSPELADE materialet! Fast nu är de inte svarta. Alltså, hur bra scenen än var måste vi nu ta om den! Jag använder en Panasonic NV-GS11. Tack på förhand. Jag ska försöka lägga upp några exempel, här i tråden. 0 Citera
Pace Postad 16 september 2006 Postad 16 september 2006 Kameran säger åt dig att videohuvudena är fulla med skit och behöver rengöras. Kolla igenom manualen för att se vad som behöver göras (rengörningsband eller liknande). 0 Citera
Creator Postad 17 september 2006 Författare Postad 17 september 2006 Okej, men det hade jag räknat ut. Men, är det därför jag får de problem jag får? För att jag inte har rengjort huvudena? 0 Citera
Rogge Postad 17 september 2006 Postad 17 september 2006 Okej, men det hade jag räknat ut. Men, är det därför jag får de problem jag får? För att jag inte har rengjort huvudena? Om du provar så kommer du att se om det var där problemet låg. Om du inte provar så är det omöjligt att ge ett korrekt svar åt dig... :) 0 Citera
Creator Postad 18 september 2006 Författare Postad 18 september 2006 Okej, tack så mycket. Ska omedelbart införskaffa ett rengöringsband. 0 Citera
Creator Postad 5 november 2006 Författare Postad 5 november 2006 Har köpt och provat ett rengöringsband (3ggr), men problemet kvarstår. Hjälp.... 0 Citera
Pace Postad 5 november 2006 Postad 5 november 2006 Då är det nog bäst att du vänder dig till service eller åberopar eventuell garanti. Risken finns ju att något mer vitalt har gått sönder. 0 Citera
Danell Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Har haft samma problem med samma kamera. Jävla skit. Den blev skitig någon gång o så vill den inte bli ren! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.