Gå till innehåll

Hur kan man göra så det ser ut som 2D


Ecketechboy

Recommended Posts

Något som är typsikt för gamla fightingspels visuella känsla är kanske inte just att de är 2D, utan att de försöker härma 3D. Detta gör de genom att 2D-objekt ligger i olika lager som rör sig olika snabbt i förhållande till en kameraåkning (bergen i horisonten rör sig långsammare än tunnan i förgrunden).

 

Detta kan ni återskapa genom att filma era karaktärer mot bluescreen och lägga dem i ett lager. Klipp sedan ut bilder till miljön och lägg dem i 4-5 olika lager beroende på hur nära kameran de är.

 

Använder ni något 3D-program eller composting-program så kan ni ju göra 3D-åkningar i den här världen av 2D-objekt. Allt kommer se ut som kulisser eller tunna skivor, även karaktärerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...