LastonFilm Postad 26 augusti 2006 Postad 26 augusti 2006 Jag tänkte på allvar börja med leranimation, dockanimation (ex. mupparna) m.m. Tidigare har jag använt mig av en webkamera, men vill nu ha lite bildkvalité. Frågan är angående Panasonics NV-GS500 om den går att använda som en vanlig webkamera med bra bildupplösning genom enkla animationsprogram? Om så inte är fallet, finns det då någon annan kamera som klarar detta? 0 Citera
LastonFilm Postad 27 augusti 2006 Författare Postad 27 augusti 2006 förresten nu när jag ändå frågar om kamera och animation.. jag har sett på extramaterialet till Fantomen på Operan och Revenge of the Sith att de använde en speciell liten svart kamera när de filmade sina modeller. om någon förstår vad jag menar vem ni vad en sådan heter och vart de skulle finnas att köpa. de är säkert svindyra, men skulle vara kul att veta. 0 Citera
Stefan_holst Postad 29 augusti 2006 Postad 29 augusti 2006 Jag tänkte på allvar börja med leranimation, dockanimation (ex. mupparna) m.m. Tidigare har jag använt mig av en webkamera, men vill nu ha lite bildkvalité. Frågan är angående Panasonics NV-GS500 om den går att använda som en vanlig webkamera med bra bildupplösning genom enkla animationsprogram? Om så inte är fallet, finns det då någon annan kamera som klarar detta? Ja den går utmärkt att att använda denna kamera till detta, fördelen är att du får en video kamera som är utmärkt på köpet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.