Gäst Postad 26 augusti 2006 Postad 26 augusti 2006 Hej! Jag och min kompis brukar gjöra filmer tillsammans men har en gammal Sony filmkamera med S-VIDEO och Komponent ut... Och datorerna vi har har tyvärr ingen grafik kort med S-VIDEO in. Någon som vet om någon modul som konverterar S-VIDEO/Komponent till Usb 2.0? Om det inte finns har någon nåt annat förslag hur vi ska göra? Tack på förhand. 0 Citera
00Bengtsson Postad 26 augusti 2006 Postad 26 augusti 2006 Jag köpte en sådan modul för ett år sen på Claes Olsson, den konverterar S-video eller RGB till USB. Då medföljde även Pinnacle Studio 9. Du kan ju kolla där. 0 Citera
Gäst Postad 26 augusti 2006 Postad 26 augusti 2006 men kommer du möjligtvis ihog vad modlen hette? 0 Citera
00Bengtsson Postad 26 augusti 2006 Postad 26 augusti 2006 Här är en liknande: http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=382164000 0 Citera
the_punker Postad 5 september 2006 Postad 5 september 2006 Tror tyvärr inte den är något att använda. Har själv kikat runt och använt diverse bättre och sämre video-in kort för analog video. Jag har fått erfarenheten att man skall passa sig för analog video så gott det går. Men eftersom ni säkert sitter på samma tunna budget som jag så får man lov. Då kan jag tipsa om att använda ett kort som klarar att rippa in i dv. 0 Citera
Fredrik Blom Postad 6 september 2006 Postad 6 september 2006 Jag har en liknande (antar att det är en tidigare modell), Dazzle DVC90, och den har funkat helt okay för mig. Nu har jag mest fört över VHS-filmer till datorn (gamla inspelade program och sånt, samt någon Hi8-film när jag inte haft en D8-kamera till hands), men för det har den funkat bra. Har tidigare (lääänge sedan) testat en del TV-kort och grafikkort med video-ingång men de kan inte jämföra sig med den här. Det enda jag saknar är att kunna tanka in PAL-60, fast det är det inte många device som klarar, i alla fall inte drivar-mässigt... Den jag egentligen ville ha var någon av Canopus ADVC-device med synkning av ljud, men de är för dyra för det lilla jag använder en sån pryl till. /Rico 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.