Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag och min kompis brukar gjöra filmer tillsammans men har en gammal Sony filmkamera med S-VIDEO och Komponent ut... Och datorerna vi har har tyvärr ingen grafik kort med S-VIDEO in. Någon som vet om någon modul som konverterar S-VIDEO/Komponent till Usb 2.0? Om det inte finns har någon nåt annat förslag hur vi ska göra?

Tack på förhand.

• 2 veckor senare...
Postad

Tror tyvärr inte den är något att använda.

Har själv kikat runt och använt diverse bättre och sämre video-in kort för analog video.

Jag har fått erfarenheten att man skall passa sig för analog video så gott det går.

Men eftersom ni säkert sitter på samma tunna budget som jag så får man lov.

Då kan jag tipsa om att använda ett kort som klarar att rippa in i dv.

Postad

Jag har en liknande (antar att det är en tidigare modell), Dazzle DVC90, och den har funkat helt okay för mig.

Nu har jag mest fört över VHS-filmer till datorn (gamla inspelade program och sånt, samt någon Hi8-film när jag inte haft en D8-kamera till hands), men för det har den funkat bra. Har tidigare (lääänge sedan) testat en del TV-kort och grafikkort med video-ingång men de kan inte jämföra sig med den här. Det enda jag saknar är att kunna tanka in PAL-60, fast det är det inte många device som klarar, i alla fall inte drivar-mässigt...

Den jag egentligen ville ha var någon av Canopus ADVC-device med synkning av ljud, men de är för dyra för det lilla jag använder en sån pryl till.

/Rico

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...