merakom Postad 20 augusti 2006 Postad 20 augusti 2006 Har gjort lite filmer med olika menyer osv i Adobe Serien. Känns bra och proffsigt att arbeta med. Men om man nu vill göra en dvd från dv-band snabbt och enkelt så är det lite krångligare i adobe eller ? Jag läste nånstans att pinnacle 10 hadde något system där man väljer meny och auto kapitel sen kör man igång dv bandet på captur och den spelar in på dvd skiva på en gång. Finns det inget sånt system i encore ? Känns lite amatör att köra igång pinnacle. 0 Citera
Pehrbau Postad 21 augusti 2006 Postad 21 augusti 2006 Har aldrig hört talas om ett sådant system. Men om det finns så låter det som om resultatet på DVD-skivan blir ganska onjutbart med tanke på allt det som borde ha klippts bort i redigeringen. Jag brukar använda ca 20% av det material jag filmar i den färdiga filmen. 0 Citera
merakom Postad 21 augusti 2006 Författare Postad 21 augusti 2006 Mjo precis.. Men vore ju ganska enkelt då kund kommer in och vill ha sin 60 minuters filmning på dvd :) 0 Citera
BasMartin Postad 23 augusti 2006 Postad 23 augusti 2006 låter som om du igentligen är ut efter en friståend dvd-recorder! såna finns i både kunsument och profs varianter men jag har alldrig hört talas om ett dator program som ska göra så! det finns program som kodar direkt till mpeg2 och då är det ju bara att bränna filen på en dvd sen, man behöver inte koda om den... 0 Citera
Ninyah Postad 24 augusti 2006 Postad 24 augusti 2006 Jag vet om man har en SONY-Vaio (laptop) finns det en knapp eller ikon eller liknande som heter nåt i stil med "DV to DVD" vilken skapar en DVD av hela DV-bandet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.