Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har gjort lite filmer med olika menyer osv i Adobe Serien. Känns bra och proffsigt att arbeta med.

Men om man nu vill göra en dvd från dv-band snabbt och enkelt så är det lite krångligare i adobe eller ?

Jag läste nånstans att pinnacle 10 hadde något system där man väljer meny och auto kapitel sen kör man igång dv bandet på captur och den spelar in på dvd skiva på en gång.

Finns det inget sånt system i encore ? Känns lite amatör att köra igång pinnacle.

Postad

Har aldrig hört talas om ett sådant system.

Men om det finns så låter det som om resultatet på DVD-skivan blir ganska onjutbart med tanke på allt det som borde ha klippts bort i redigeringen.

Jag brukar använda ca 20% av det material jag filmar i den färdiga filmen.

Postad

låter som om du igentligen är ut efter en friståend dvd-recorder! såna finns i både kunsument och profs varianter men jag har alldrig hört talas om ett dator program som ska göra så! det finns program som kodar direkt till mpeg2 och då är det ju bara att bränna filen på en dvd sen, man behöver inte koda om den...

Postad

Jag vet om man har en SONY-Vaio (laptop) finns det en knapp eller ikon eller liknande som heter nåt i stil med "DV to DVD" vilken skapar en DVD av hela DV-bandet.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...