Film smurfen Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 TEAM HALLOWEEN II Ja, jag har börjat med ett litet filmprojekt som handlar om ett spökhus. Massa rykten går om att ingen bor där. Men en kille som Freddi möter på vägen dit säger att ett mord har skett vid huset. Rykterna säger att demoner lever i trakterna runt huset och innuti. Andra säger att spöken som bor där kan ta igäl folk med bara blicken. Så, nu är jag sugen på lite kritik här. EDIT: Nu har jag uppdaterat manuset.Team Halloween II.txt 0 Quote
Swe__ Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 Okej. Först och främst skulle jag vilja säga att felstavningarna störde mig lite grann, men det får gå. Jag blev lite konfunderad när en 12 årig grabb säger att han är reporter. Och sedan " Ge fan i att beträda där." lät lite väl formellt. "Ge fan i att gå in där" skulle låta bättre, något som man faktiskt skuille kunna säga Annars så vet jag inte vad jag ska säga. det är bara en scen, eller en halv:p 0 Quote
Film smurfen Posted August 9, 2006 Author Posted August 9, 2006 Okejs. Ska ändra det. Och ändra karaktärens yrke lite grann. Uppdaterar om en stunbd. 0 Quote
Swe__ Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 en annan sak jag kom på nu är att det är nog inte många som säger "pga". skriv ut "på grund av" "Freddi började skratta och kollade på det rangliga huset och sen vända han sig tillbaka till killen." Skriv inte i dåtid. skriv i nutid. det är trots allt nu vi ser att han börjar skratta osv. sedan är den fortfarande full av stavfel. Åskar istället för oskar och trovärdigt istället för trovärldigt för att nämna några. En annan sak jag tänkte på var att han är reporter men inte vet att det har skett ett mord i huset för bara några veckor sen. 0 Quote
Film smurfen Posted August 10, 2006 Author Posted August 10, 2006 Han e reporter för skoltidningen. Inte Strömstad Tidningen. 0 Quote
Najka Posted August 12, 2006 Posted August 12, 2006 Jag tycker att du borde ha mer backstory om de två killarna...allting händer så plötsligt 0 Quote
Film smurfen Posted August 12, 2006 Author Posted August 12, 2006 Okej, ska ändå skriva om lite, för jag kom på att jag glömde handling i manuset. Haha lol. Jag vet inte hur jag kunde glömma det men vartfall, ska förbättra manuset med en reäl smäll. 0 Quote
Najka Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 Bra. Det ska du göra hela tiden, förändra och förbättra;) 0 Quote
Recommended Posts