Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Har länge suktat efter en kamera för att

börja min galna ressigör karriär ;)

Iaf man läser en hel del om folk som rekomenderar

sina kameror och folk som vill veta så mkt som möjligt

om de intressanta kamerorna innan köp...

Är det inga som kan bidraga med lite film

klipp som visar kvalitet ?

Kan tänka mig det man vill se är

-ute -inne -i rörelse -mörker

Skulle gärna vilja "provsmaka" innan

jag går och beställer....

Kameror som JAG tittat på är

*Panasonic NV-GS280

*Panasonic NV-GS180

*Sony DCR-HC94E

*Sony DCR-HC39

Men eftersom det kommer komma andra

och titta i denna tråden efter samma sak

så kan vi väl säga ni som har hyffsat "nya"

kameror i prisklass 3000-8000kr kan väl

i denna tråd visa upp lite bild kvaliter.

Vore väldigt tacksam till de som tar sig tid

att ordna lite klipp för uppvisning :D

Mvh Rickard Eklund

Postad

Jag är också ute efter en ny kamera, kanonbra idé om att lägga ut filmer! Det är ju faktiskt det som är interessant i slutänden!

Jag har tänkt mycket på Panasonics Panasonic NV-GS180 & NV-GS280 men fick en rekomendation från Cyberphoto om Canon MVX40. Den verkar ju bra enl. spec men jag hittar inte mycket info om den. Den verkar även lite gammal tycker jag, hittade forumsinlägg från mitten av 2005. Det är klart att den kan vara bra ändå men man vill ju gärna ha lite mer input!

Postad

Tjenare! jag förstår dig till fullo!

Jag har en del klipp och halvfärdiga filmer liggandes på burken som jag filmat med min Panasonic Nv-gs120. Det är bara att adda mig på msn om du är nyfiken. trezpasser@200sx.nu...

skulle kunna tanka upp lite film oxå, men då dröjjer de nog lite grann för jag har lite mkt för mig framigenom.

Postad

Köpte en Panasonic AG-DVC30 hos Lindqvists i Aspudden/Stockholm.

Kostade ca 18000. En kanonkamera som ger fantastiska bilder, även av gamla inspelningar i miniDV-format.

Kameran är tung men ger tack vare det stabila inspelningar.

Funderade på en HD-kamera men kom fram till att det är litye för tidigt för det.

Mitt mesta material finns i VHS, S-VHS och miniDV och när man klipper ihop dessa bilder blir inget bättre än det sämsta.

Hur många av mina tittare kan njuta av full HD? Inte många än på många år.

Funderade även på DVD och hårddiskkameror men övergav dom tankarna ganska snabbt.

DVD är för känslig och materialet kan lätt förintas om man inte är rädd om skivan.

Hårddisk funkar om man filmar och klipper innan nästa projekt.

Jag filmar dokumentärt och ofta ute i världen med 5-15 timmar film varje gång varvid jag inte kan tömma en hårddisk.

Ofta spelas en film in under 10-15 år, man tar en liten snutt varje gång en plats besöks, så ett bra lagringsmedium behövs och då är band hittills bäst.

-Per

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...