Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har en analog videokamera från mitten av 90-talet. Det är en Hitachi Hi8 (VM-H37E).

Jag skulle vilja föra över och redigera gamla filmer i min PC. Men vad behöver jag för ut- och ingångar, kablar och program. Och kanske något mer?

Skulle vara mycket tacksam om någon kunde bringa klarhet om detta!

/ richard

Postad

[citat=richard]Jag har en analog videokamera från mitten av 90-talet. Det är en Hitachi Hi8 (VM-H37E).

Jag skulle vilja föra över och redigera gamla filmer i min PC. Men vad behöver jag för ut- och ingångar, kablar och program. Och kanske något mer?

/ richard[/citat]

Det absolut enklaste skulle nog vara en sådan här sladd.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=AV-DVD-EZ-U

Då har du ju komposit och S-video ingång, sen ska det väl bara vara att koppla in den i en usb-port, programvara verkar medfölja.

Postad

[citat=Robin][citat=richard]Jag har en analog videokamera från mitten av 90-talet. Det är en Hitachi Hi8 (VM-H37E).

/ richard[/citat]

Det absolut enklaste skulle nog vara en sådan här sladd.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=AV-DVD-EZ-U

Då har du ju komposit och S-video ingång, sen ska det väl bara vara att koppla in den i en usb-port, programvara verkar medfölja.[/citat]

Jättemycket Tack!

Om det vore så här enkelt så vore det kanon. Jag skall kolla upp under morgondagen.

richard

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...