Jan Gissberg Postad 23 juli 2006 Postad 23 juli 2006 För att lägga musik till filmen i Pinnacle Studio 9 lägger jag i en CD i datorn och spelar upp ett av spåren i Mediaplayer9 samtidigt som jag låter min film rulla i Studioprogrammet. Jag kan då se om låten passar eller snabbt växla till nästa låt och backa filmen. Är jag nöjd kopierar jag över låten till Studio(redigeringsprogrammet). Men när jag uppgraderade till Studio 10 fungerar inte Mediaplayer, ljudenheten upptaget av annat program meddelas det! Jag provade att uppgradera till Studio 10,5 men det hjälpte inte. Någon med samma erfarenhet och sitter med nån lösning? 0 Citera
Christian van Caine Postad 23 juli 2006 Postad 23 juli 2006 Kan det tänkas att Pin Studio 10 använder ASIO-drivers istället för dom gamla bajsiga MME-drivarna? Isåfall beror det på att ASIO av stabilitetsskäl inte multitaskar på samma sätt & därför inte tar instruktioner från två program samtidigt. Lösningen i så fall är kort & gott att rippa in låten från skivan direkt in i Pin Stud så slipper du problemen helt :-) 0 Citera
Jan Gissberg Postad 25 juli 2006 Författare Postad 25 juli 2006 Låter som en rimlig förklaring med ASIOdrivar. Sammma sak inträffar om jag kör Cubase SX3 (musikprogram) vilket använder ASIO, då går heller inte Media player att köra samtidigt. Jag har ett Terratec ljudkort i datorn, men på moderkortet finns även inbyggt ljudkort då det finns uttag på datorns baksida. Går det att göra inställningar i Media player så det använder sig av det kortet istället? 0 Citera
Christian van Caine Postad 25 juli 2006 Postad 25 juli 2006 Jajjemän! Det är iof inte lika kul, men om du måste köra mediaspelaren parallellt med ett ASIO-program så kan du ju ställa in systemet (Windows) generellt att gå på moderplankans ljudkort istället, & ASIO:n på Terratec:en! 0 Citera
Jan Gissberg Postad 27 juli 2006 Författare Postad 27 juli 2006 Det fungerade! Men jag fick gå in i Bios först för internljuddelen var avstängd och syntes inte i enhetshanteraren. Dessutom hade jag inte installerat drivrutinen för den eftersom jag satte in Terratec-kortet när jag köpte datorn för tre år sen. Men nu är drivrutinen också på plats så allt fungerar! 0 Citera
Luzer Postad 27 juli 2006 Postad 27 juli 2006 Borde det inte även gå att köra helt utan drivrutinerna om man bara kör audio-cd. Om man kopplat den lilla käcka kabeln direkt från dvd/cd spelaren till ljudkortet så man ej går via processorn. Även om det inte är alternativet som jag hade valt :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.