Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag bara undrar om det inte går att se helbild

av videon jag har gjort. Det gick ju att se filmen

jag hade gjort på helskärm. Men nu verkar det

inte gå har testat allt. Läst manualen men hittar

inget om det.

Posted

När jag har gjort några scener klara i premier pro. Så kan jag inte se filmen på hela skärmen. När jag ska kolla hur det blev. Utan jag kan bara se på monitorn på högersida när jag förtsorar upp hela det fönstret. Det kunde man göra på 6,5.

Har hitta andra grejer som är mer svårjobbade i pro. Kanske blir att gå tillbaka till 6,5 istället och dumpa pro versionen.

Posted

Hej. Pro verisionen är helt underbar om du frågar mig... men men!

Antingen har du ett real-time kort --> då kan du se det i en vanlig TV

eller om du har renderat clipet så varför inte se det med ngn vanlig player prog (typ mediaplayer).

Ha det!

Posted

Satt precis och lekte mer med pro. Jag vet inte men jag hittar inte hur jag kan ändra nrä jag lägger in effekter. Tex när jag ska köra något så lägger den sej på utan att jag får ändra något. Jag vill ju kunna ändra hur stora förändringar det ska bli. Ta tex när jag skulle testa med mosaic. Då fick jag jätteblaffor men i 6,5 fick jag ställa in precis hur jag ville ha. Det var ju bara att högerklicka på musen och välja effekt. Sen fick man sitta och ställa in allt. Men jag hittar det bara in i pro.

Posted

Twizz, har du letat i "Effects controls" i Monitorfönstret? Där kan du modifiera alla effekter/transitions. Bara att markera rätt sak på timeline först...

Posted

Japp nu har jag börjat lära mej. Satt flera timmar igår och redigerade en musikvideo. Men det är fortfarande lite grejer som är luddiga.