PetrisTetris Postad 9 juli 2006 Postad 9 juli 2006 Hej! Jag har gjort en hälsning till en kompis i USA, klippt ihop titel och filmsnutten, ca 1 minut, i Premiere Pro. Jag har ingen DVD-skiva hemma, bara en vanlig brännbar CD, 700 MB. När jag försöker bränna, åker skivan ut efter ett tag och så kommer en liten ruta upp med det informativa meddelandet "R". Någon som vet vad det betyder? Är det att skivan är för liten? Tacksam för svar. / PetrisTetris 0 Citera
simonrahnster Postad 10 juli 2006 Postad 10 juli 2006 Exportera din film till lämpligt format för en cd, eller exportera din film som DV AVI och komprimera i något annat program.Importera din komprimerade fil i t.ex Nero och bränn Vad jag vet stödjer inte Adobe Premiere att bränna CD-R skivor 0 Citera
PetrisTetris Postad 10 juli 2006 Författare Postad 10 juli 2006 [citat=Film smurfen]Har du provat kolla på filmen i Tv:n?[/citat] Nej, jag har inte kollat på filmen i TV:n. Tanken var att bränna en cd som min kompis (som är mer oteknisk än jag) bara kan stoppa i sin dator och kolla på. Eftersom hon bor i USA så räknar jag inte med att hon ska kunna se den på en vanlig dvd-spelare, jag har gjort allt i PAL. 0 Citera
PetrisTetris Postad 13 juli 2006 Författare Postad 13 juli 2006 Tack för era svar. Jag tror att felet var att det inte fick plats, det funkade bättre när jag brände en dvd än en 700 MB CD. 0 Citera
Rogge Postad 13 juli 2006 Postad 13 juli 2006 [citat=PetrisTetris]Jag tror att felet var att det inte fick plats, det funkade bättre när jag brände en dvd än en 700 MB CD.[/citat] Du kan inte bränna en CD i Premiere Pro, det var det som var felet. Det heter ju tom Export to DVD och inte Export to CD... :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.