The Keff Posted July 4, 2006 Posted July 4, 2006 Jag satt och funderade idag, och jag kom på att jag ville göra nån logga till någoting. Så jag gjorde en logga till någoting, sen tog jag den och gjorde en signatur. Kort sagt: Vad tycks? 0 Quote
R.R Studio Posted July 5, 2006 Posted July 5, 2006 jag tycker den är snygg, simpel och clean..precis så som det ska vara..;)...well done..:D!! är bilden också din, eller är bara själva loggan din?? jag skulle sätta loggan i en miljö där den står i centrum, så att inte bakgrunds bilden blir hela grejen, utan att loggan kommer fram lite tydligare om det är din egen bild/composition så tycker ja värkligt om den..:).. ..skulle vi kunna få se en lite större upplösining av loggan?? sku va kul o se lite detaljer med..:) 0 Quote
The Keff Posted July 5, 2006 Author Posted July 5, 2006 Haha tyvärr så har jag ingen *fungerande* kamera, utan tar bilder från joejoe.biz :( 0 Quote
Lasse_laser Posted July 7, 2006 Posted July 7, 2006 Att göra en logga till nånting är enkelt i förhållande till att göra en logga till ett företag. Testa skapa ett "fiktivt" företag med tydliga riktlinjer och mål, och lägg till lite fiktiv information om det, sen gör du en logga till det som skulle passa. Ännu hellre är att du tar ett livs levande företag och skapar ny logo till dom, tänk LG:s logo som jag tycker är genialisk. Det är betydligt svårare. Annars är symboliken i loggan bra tycker jag, fast den syns lite dåligt med nuvarande färgval. /Lasse 0 Quote
Recommended Posts