Film smurfen Postad 3 juli 2006 Postad 3 juli 2006 Är det någon som vet hur man spelar in med tagenterna i FL Studio? Istället för att adda massa grönastreck. 0 Citera
Fredrik Blom Postad 4 juli 2006 Postad 4 juli 2006 1) Välj tangentbord som inmatning (CTRL+T) 2) Välj Pattern och Channel som du ska spela in på 3) Klicka i "Record" 4) Klicka på "Play" 5) Spela in 6) Stoppa inspelningen Alternativt skaffar du ett MIDI-keyboard av valfri sort ;) Nota bene: I steg 2 så beror det lite på om du är i pattern- eller song-mode; I song-mode så måste du dessutom ha en "markering" i det pattern som du vill spela in på, men då kan du också sätta det vart du vill i "sången". /Rico 0 Citera
Film smurfen Postad 4 juli 2006 Författare Postad 4 juli 2006 När jag spelar in går det bara om och om igen på första takten och allting blir seriöst fel. 0 Citera
Fredrik Blom Postad 5 juli 2006 Postad 5 juli 2006 Märkligt - har aldrig varit med om det, och hur jag än testar får jag inte till det så... Kör du i play-list, pattern-editor eller piano-roll? /Rico 0 Citera
Film smurfen Postad 7 januari 2007 Författare Postad 7 januari 2007 Eller ja, det beror på. Men nu är mina problem lösta. Tack för tipset iallfall. Även om det var för 5-6 månader sedan. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.