Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Går det att filma moln som passerar under en dag, eller ljusets skiftningar med en dv kamera ? ( Så att det ser bra ut ) ??? Vad bör man tänka på ?

Mvh/Pafa ( fel forum antar jag )

Postad

om du har möjlighet skulle jag tipsa om att fånga direkt till datorn så du slipper byta band en gång i timmen. och kör bara på manuella inställningar

Postad

Det lär gå åt en hel del band om du ska filma med DV. Jag känner inte till någon DV-kamera som kan filma timelapse.

Ett alternativ är att använda en digital stillbildskamera, som jag gjorde i filmen På tåget. Resultatet blev jättebra, och det roliga med stillbildskameror är att de har högre upplösning, så man kan delförstora bilden om man vill. (Se tråden http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=2427 men tyvärr har jag inte kvar servern som filen låg på, så det går inte att se hur det ser ut.)

Postad

Det hade jag också funtat på, ( stopmotion ), hade varit kul att se filmen på tåget, synd att det inte funkar:-(

Mvh/Pafa

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...