pafa Postad 22 juni 2006 Postad 22 juni 2006 Går det att filma moln som passerar under en dag, eller ljusets skiftningar med en dv kamera ? ( Så att det ser bra ut ) ??? Vad bör man tänka på ? Mvh/Pafa ( fel forum antar jag ) 0 Citera
ash Postad 22 juni 2006 Postad 22 juni 2006 om du har möjlighet skulle jag tipsa om att fånga direkt till datorn så du slipper byta band en gång i timmen. och kör bara på manuella inställningar 0 Citera
pafa Postad 22 juni 2006 Författare Postad 22 juni 2006 Tack ! Bra tänkt, skall pröva det ! :-) 0 Citera
vilcans Postad 23 juni 2006 Postad 23 juni 2006 Det lär gå åt en hel del band om du ska filma med DV. Jag känner inte till någon DV-kamera som kan filma timelapse. Ett alternativ är att använda en digital stillbildskamera, som jag gjorde i filmen På tåget. Resultatet blev jättebra, och det roliga med stillbildskameror är att de har högre upplösning, så man kan delförstora bilden om man vill. (Se tråden http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=2427 men tyvärr har jag inte kvar servern som filen låg på, så det går inte att se hur det ser ut.) 0 Citera
jakethesnake Postad 23 juni 2006 Postad 23 juni 2006 kör bara på en kväll när det skymmer. filma ett band och redigera om det behövs andra färger eller ljus i datorn. kommer se skitkonstig ut annars. 0 Citera
pafa Postad 24 juni 2006 Författare Postad 24 juni 2006 Det hade jag också funtat på, ( stopmotion ), hade varit kul att se filmen på tåget, synd att det inte funkar:-( Mvh/Pafa 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.