Gå till innehåll

Flimmer !


nicky9

Recommended Posts

Jag var i USA och filmade inomhus med 60 Hz belysning, sen hemma i Sverige upptäckte jag att bilden flimrade lite, pga. lysrören. Vi har ju 50 Hz. Nån som vet hur man fixar detta? Har i Premiere lagt på Antiflicker från Canopuskortet och det hjälper hyfsat, men det ser lite 24p ut eller vad man skall säga.

 

Nån som vet hur man får bort allt flimmer?

 

(Detta är lätt fixat på plats, man har slutartid 60 i stället för 50, men just då visste jag inte det).

Länk till kommentar
Share on other sites

Visst kan jag fixa ihop en snutt, men du måste nog ladda ner den och titta på den genom en monitor via ditt redigeringsprogram, för när jag tittade på datorn i WMP flimrade det inte, men det syns väldigt tydligt på det obearbetade klippet på redigeringsmonitorn. Har du möjlighet till det?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=nicky9]Visst kan jag fixa ihop en snutt, men du måste nog ladda ner den och titta på den genom en monitor via ditt redigeringsprogram, för när jag tittade på datorn i WMP flimrade det inte, men det syns väldigt tydligt på det obearbetade klippet på redigeringsmonitorn. Har du möjlighet till det?[/citat] nope, tyvärr så har jag ingen extra monitor till denna datorn och redigeringsdatorn har inget internet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...