filosophie Postad 14 juni 2006 Postad 14 juni 2006 Delar av mitt material flimrar när jag ska logga in det i datorn, men när jag tittar på det i kameran gör det inte det. I datorn ser det ut som katastrof men det märkliga är också att när jag rewindar och spelar upp samma stycke knastrar/flimrar det inte på samma ställen. Är materialet helt skadat är frågan? Eller kan det räddas? Vad beror det på? Kan det ha att göra med att jag loggar in materialet med en "sämre" kamera än den jag filmade med??? Jättetacksam för svar... Börjar bli orolig... 0 Citera
ash Postad 15 juni 2006 Postad 15 juni 2006 skulle vara lättare att hjälpa till om man kunde få se ett exempel av flimret antingen som ett klipp eller en bild. Det ska inte ha någon betydelse kvalitetsmässigt vilken kamera du fångar materialet med. däremot så kan det bli problem om man filmar med en kamera och fångar med en annan men det brukar avhjälpas med att köra ett rengöringsband i kameran 0 Citera
Ronnie Postad 16 juni 2006 Postad 16 juni 2006 Ser det bra ut när du spelar upp på en TV? Isåfall är det för att materialet är interlacat som det blir lite "flimrigt" på en datorskärm. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.