Jump to content

DVD-bränning

mzreklam

Recommended Posts

Har en film som ren quicktime dv som skall brännas till dvd, exprterade den från imovie först som quicktime dv, sen importerat i dvd studio pro där filmen ser kanona bra ut. Hur gör jag för att få så bra kvalitet som möjligt, får i vissa scener lite flimmer i bilden när jag bränt en dvd. Filmen är 1,5 tim lång och projektet är för långt för en single layer dvd, men jag kör built från dvd studio och markerar double layer för att det skall funka sen bränner i DVD2one vilket funkar men som sagt flimrande bild på nåra ställen. Nån som är haj på detta , inställningar i DVD studio, bit rate eller andra inställningar, kom med tips på hela proceduren så får vi se om vi kan lösa problemet.

• 1 month later...

Du verkar ha krånglat till saker och ting.

Om filmen är 1,5 tim så borde den få plats på en single layer dvd (med bra kvalitet får du plats med 120 Min).

Eller har du en massa kring matrial som tar en massa plats?

Orsaken till att du får dålig bild är att du komprimerar filmen 2 gånger.

Du komprimerar den först i DVD studiPro och sedan i DVD2one.

Ställ ner bittraten i DVD studioPro så allt får plats på en single layer dvd.

[citat=manglan]Du verkar ha krånglat till saker och ting.

Om filmen är 1,5 tim så borde den få plats på en single layer dvd (med bra kvalitet får du plats med 120 Min).

Eller har du en massa kring matrial som tar en massa plats?

Orsaken till att du får dålig bild är att du komprimerar filmen 2 gånger.

Du komprimerar den först i DVD studiPro och sedan i DVD2one.

Ställ ner bittraten i DVD studioPro så allt får plats på en single layer dvd.[/citat]

I DVD2one komprimerar jag väl inte filmen mer, där bränner jag ju bara filmen? Men bäst är ju att ställa ner bitraten lite så den blir färdig i DVDstudio. Men det är väl bra att ha så hög bitrate som möjligt?