Gå till innehåll

Ljudinspelnings program


kalle112

Recommended Posts

Jag behöver få tag på ett bra ljudinspelningsprogram...

 

Har provat två stycken demoversioner: Total Recorder och All Sound Recorder XP. Ingen av dom klarade av att spela in ljudet från ett spel på ett bra sätt.

 

Då jag använde T.R så hackade spelet och ljudet. När jag kör med ASR XP så hoppar ljudvolymen upp och ner...

 

Finns det verkligen inget program som spelar in helt utan problem?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska du spela in från dataspel så får du försöka med andra typer av program. Tror det finns ett program som heter fraps som använder sig av openGl som spelar in video + ljud (om man använder open Gl), kolla efter det och sen borde man kunna rippa ljudet från filmen. Eller bara spela in ljudet direkt om det går, jag är osäker eftersom jag aldrig använt det själv. Var beredd på att ha tillräckligt med plats bara eftersom videon sparas okomprimerad i hela bilder.

 

Ett annat sätt är ju att ha en till dator eller ljudinspelningsapparat och kör line ut från datorn med spelet till line in på inspelningsdatorn. Är ju nästan smidigare. Och kör vilken sequenser som hellst på inspelningsdatorn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...