Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej Kollegor ! Vill bara få bra tips/råd ang. Pinnacle 10 Plus, huruvida det är stabilare pga. att det tydligen är baserat på Pinnacles proffsprogram. Har själv Pinnacle 9 som funkar riktigt bra. Tycker bara att det segar efter det att jag fått ner 15 - 20 minuter film på linan och ska jobba vidare. Men detta kanske kan botas med mer ramminne. Har 512 mb nu i ramminne. Tack på förhand kollegor...

Postad

tjabba. Jag har också arbetat mycket i Pinnacle och hade 9:an för inte så länge sedan. 10:an är vekligen ett stort steg. Det ser i princip likadant ut, men är fyllt med effekter, filter och trasitions. (som man kan fixa koder till via nätet) och jag är riktigt nöjd. Den stora förändringen är väl Charomakey, alltså greenscreen. Det finns alltså två film kanaler man kan jobba med. Jag ångrar absolut inte köpet. Dock så kräver det mycket prestanda jämfört med föregångaren. Jag stoppade in ett nytt grafikkort och ramminne. har nu 1000mb ram, 2.8GHz p och 256mb grafik och jag klarar mig. Dock rekommenderar jag inte att göra längre filmer med dessa värden, om man inte behandlar den i omgångar.

För övrigt ser jag inga begränsningar med programmet.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...